Hallongrottor

Förra natten kunde jag inte sova och jag var så rastlös!
Så jag bakade lite.




Hallongrottor recept!

30 st.

200 g margarin
1 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4 1/2 dl vetemjöl
hallonsylt
30 st. små bakformar

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 grader och lägg bakformarna på en plåt.
Lägg margarin, socker, vaniljsocker och bakpulver i en skål
och vänta en stund så margarinet blir rumsvarmt.
Knåda sen allt med händerna till en smet. (man kan även använda en elvisp)
Tillsätt vetemjöl och fortsätt knåda. (eller använd elvispen)
Dela sedan upp smeten/degen i 30 st. små bollar som du rullar ihop.
Lägg dom i varsin bakform, tryck ett hål i varje och klicka i lite hallonsylt.
Grädda i mitten av ugnen i 10 - 12 min.
Låt dom sedan svalna under en bakduk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0