Kattungar! :)

Min katt Anubis har gått och varit gravid nu ett tag.
Och igår var det dags att föda! :D


Jag satt vid datan och plötsligt hörde jag Anubis ropa lite oroligt.
Jag förtod att bäbisarna var redo att komma ut.


Hon vill att jag ska klappa och massera henne
så att hon känner sig trygg och bekväm.
Och eftersom jag var först på plats denna gång
så blir jag atomatiskt the head nurs.
Så jag får inte lämna henne och gå iväg
för då börjar hon hysteriskt ropa efter mig
 och slutar inte förens jag har kommit tillbaka.


Hon födde den första kl 19:39.
Här har det kommit två bäbisar.


Hon slickar sig där bak för att stimulera så att nästa kan komma ut.


Nu var den tredje ute.
Och Anubis börjar bli trött...


...Så hela familjen samlades och stöttade henne.


Nu har den fjärde och sista bäbisen äntligen kommit ut.
Och med den, moderkakan som alla ungar får med sig ut vid födseln.


Den äter hon sedan upp för att få i sig all näring och sådant
som hon har förlorat.


Och nu är hon en trött men väldigt stolt mamma till ännu en kull.


Ja, det blev till sist två ljusa och två mörka små råttor.
Och dom är så fina!


Här ligger Lissettes favorit Scarface och sover så sött. :)

Jag längtar nu tills dom blir lite äldre och kan tassa runt av sig själva.
Ååhhh gud vad jag älskar bäbisar i all dess form!!!


Kommentarer
Postat av: Loca a.k.a Hannah Lover

Sååååå söta ;D Älskar dom!

2010-09-28 @ 15:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0